Ludzie dzielą się na tych którzy kochają koty, i na tych, pokrzywdzonych przez los. O.Wilde

wtorek, 19 sierpnia 2014

Interaktywne karmidełko - zrób to sam

Pisałam już wcześniej ze moje Mruczki są na diecie. Z dietą Mruczków jak i z dietą Łysych - raz na wozie, raz pod wozem, haha ;) W diecie Mruczków wszystko zależy od dyscypliny.. właścicieli
Zaniedbaliśmy trochę dietą naszych Mruczków, a to dlatego że Rudziś ma problemy zdrowotne. Ale o tym będzie osobny post.
W każdym razie, chciałam zachęcić kociaste do zabawy. A przede wszystkim Myszkina, który ma najwieksza nadwagę. Udało mi się wreszcie znaleźć coś czym się bawi, a ja nie muszę biegać po całym mieszkaniu żeby wyciągnąć zpod tapczanu/kredensu/szafki ulubionej piłeczki.
Myszkin bawi się smyczą. Taką plecioną materiałową. Codziennie ok 21-szej bawimy się aż mu się znudzi. Czasem jest to pięć, czasem dwadzieścia minut.

Chciałam jeszcze zwiększyć ilość wykonywanych ćwiczeń i kiedy przeczesywałam internet w poszukiwaniu dodatkowej kociej rozrywki znalazłam to: CatAmazing 

CatAmazing to kartonowe pudełko z powycinanymi otworkami, we wnetrzu ktorego znajduje się dodatkowa wkładka stopniująca trudnośc zabawy. Do pudełka wrzucamy ulubioną przekąskę pupila i.. umieramy ze śmiechu lub zachwytu patrząc jak kocie sobie radzi.

Poczatkowo chciałam zamowic to pudelko ze strony. Ale zaraz sobie pomyślałam ze warto sprobować zrobić takie samemu. Zamiast wydawać pieniądze sprawdze najpiere czy będą się takimś czymś bawić. 
Użyłam pudełka po butach, szklanki do odrysowania kółek i nozyka tapicerskiego do ich wycięcia oraz dużego kamienia żeby pudełko nie ślizgało się po stole;)
Wyszło mi coś takiego:
A rezultat jest taki, ze wszyscy chętnie grzebią w pudełku :)










No, niektórzy tu tylko pozują, ale potem złapałam ich w akcji. Nie zrobiłam jeszcze przegródek w pudełku, to bedzie nastepny etap wtajemniczenia, jak już kocie rozpracują (lub zniszczą) obecne pudełko.
Jeżeli mi się udała rozpracować jak , to wrzucę później filmiki z zabaw :)


17 komentarzy:

  1. Allle cudna zabawka, muszę zrobić taką moim staruszkom :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie:) sama mialam radoche jak wycinalam kolka w kartoniku

      Usuń
  2. Super! Na pewno zrobię takie pudełko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachecam:) kociaste beda wdzieczne :)

      Usuń
  3. Robiłam kiedyś tylko że z pudełka po pizzy - ile było zabawy i radości (nie tylko dla kota!) świetny pomysł, muszę jeszcze powtórzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faaajny pomysł, kotki sie nie nudzą, a i ruchu trochę mają :-)
    Muszę spróbować ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) taka zabawka to sama przyjemnosc :)

      Usuń
  5. Świetny pomysł dla kocich myśliwych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to poszukaj kartonika po butach albo po pizzy i do dziela :) Kociaste podziekuja, a tobie bedzie przyjemnie popatrzec jak sie bawia :)

      Usuń
  6. Kiedyś zrobiłem takie:

    http://1.bp.blogspot.com/-tVOWghNNu70/UQD86Y4JkII/AAAAAAAADxM/m91X5gzF1M0/s1600/2013_01pudelko_morfeusz01.jpg

    ale nie przetrwało zbyt długo bo chłopaki robili na nie desanty z rozpędu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze musisz zrobic stalowe pudelko dla swoich spadochroniarzy :D

      Usuń
    2. Koniecznie bo chłopaki wpadli na taką zabawę: gdy któryś jest w pudełku w środku to drugi próbuje go zgnieść od góry :)

      Usuń
  7. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
    Fajna kocia banda. Też zrobiłam takie pudełko z piłeczką w środku, zabawy było co nie miara. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) U mnie tez pudelko dziala. Nawet leniwy Myszkin grzebie tam łapka :))

      Usuń
  8. Moniko, i za Rudzika trzymam kciuki. Biedna kiciunia, słyszałam, że chora...
    Współczuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekujemy Gosianko. Nie mam siły o tym pisać, ale Rudzio jest biedniutki:(

      Usuń