Ludzie dzielą się na tych którzy kochają koty, i na tych, pokrzywdzonych przez los. O.Wilde

poniedziałek, 26 maja 2014

Dzień kociej Mamy :D

Czyli i troche moj :D
Wystepujemy na zdjeciu z Myszkinem, pewnego listopadowego wieczoru pstryknelismy sobie selfiki ;)haha

Mam nadzieje ze nie jestem tu sama zakrecona kocia " mama".
Kto jeszcze ma selfika z kotem? ;)
Podrawiamy !

niedziela, 25 maja 2014

Kot powitalny Maneki Neko

U mnie też trochę w temacie Japońskim ( machamy do Anki Wrocławianki tłukącej się po japońskiej prowincji). 
U mnie bedzie po kociemu. Od dawna podobały mi się figurki kotki z podniesioną łapką.
Oczywiscie tylko te ładnie wykonane, plastykowy kycz odpada...
Kot Powitalny czyli Maneki Neko  stoi przwaznie obok drzwi i ma za zadanie powitać pomyślność w naszym domu. Moze byc to szczescie, moga byc pieniadze. Każdy kolor kota przyciąga inne atrakcje. I tak: biały to czystość i niewinność, czarny odstrasza demony i dręczycieli. Złoty przyciąga bogactwo, czerwony odpędza choroby, a różowy przysparza adoratorów :D Ale jak podaje Wikipedia "najlepsze" sa koty trójkolorowe bo zapewniają wyjątkowo dużo szczęścia i bogactwa.

Nasza firma ma siedzibę głowną w Japonii właśnie. I gdy moja szefowa jechała w delegację, zapytała co ma nam przywieźć. Kota oczywiście!
Moj pierwszy kot to ten grubasek po lewej, następny to własciwie nie jeden kot a sześć kotów w jedym, bo jak dobrze sie przyjżycie to jest w otoczeniu pieciu kociakow :)
 Kolejny był ten malutki różowy na czerwonej poduszce. A całkiem ostatni to ten po prawej, ktory naprawdę macha łapka (jak mu się włoży baterię ;)
 Większość moich kotów jest biała czyli żebym była czysta i niewnna haha! Ale każdy z nich trzyma tabliczkę na ktrórej jest napisane co mają przynościć: pieniążki i pomyślnośc finansową.
Z tym nowym kotkem machającym ręką jest zwiąna następująca historyjka : moj kolega zainteresował się dlaczego kot macha łąpką. Więc mu powiedziałam że ma przyciagać pieniądze. Na to kolega położył koło niego 10 centów na rozruszanie biznesu. Następnego dnia przyszedł ponownie, i zobaczył że nadal jest tam tylko jeden pieniążek, więc dołożył mu drugi! i tak w ciagu dwóch dni machający kot zarobił 30 centów. A reszta darmozjadów nie przyniosła jeszcze ani grosika, haha! może pracują nad czymś większym? ;)
Próbowałam dociec pochodzenia Maneki Neko bo kolezanka z Chin powiedziała że to kot chiński, a kolega z Japonii powiedział, że kot jest Japoński! Długo się jeszcze potem kłócili ;) Wg wikipedii kot jest z Japonii . Kropka.
Fakt jest taki, ze te figurki zostały zakupione w Japonii , ale wyprodukowane są w Chinach ;)
Ma ktoś z was takiego kota? Ręka... łapka do góry :D